Wednesday 20 February 2013

brand new things

salam sume..entry tok kali ni adalah brand new things.nape ek tajok kali cm len mcm?sbb, lately aku byk jumpe and cube bende baru dlm idop aku.FYI, i am a legal student of university tun hussein onn malaysia (UTHM).aku start dafta mse bln 9 taon lpas,mse dafta tu mmg aku sgt, really, x ske ngan U ni.tpi mken lme aku idop kt cni ade la tumbo sket rse syg kt cni.rumate aku pon sempoi je.to sum it up,bolela kalo nk kte yg aku da hepi dok kt sni.dpt rmi kawan,knal lecturer yg memacam perangai.memule dlu mmg tunggang terbalek jgakla idop aku an.sbb kt U an kne naek bas an kalo nk g klas.kalo klas aku kt fakulti je x pela,kalo yg jao tu mmg resah btol ati aku kalo tertggl bas.tpi skang ni aku da master pasal schedule bas yg ade kt UTHM ni.kuikui..skang nk ckp sal membe baru aku plak.jap,sblom aku nk cite bgi korg tgk gambo dlu la ek??hee..



ni nme dye makcik izza..dye dak joho..

yg ni mmg x bole nk pisah da skang due org ni,yg pgg fon tu nme dye cik fisya, and yg pkai bju polkadot tu nme dye mimi..

yg sorang ni nme dye nenek zara,otak dye ni pon keng kdg x bape nk btol gak au..

ni yg pose gigit straw tu nme dye ustazah shida..yg sbela tu mimi la kan, yg kt atas tdi tu..dye ni mmg giler kamera sket..buahahh..

da syok an tgk gamba??so skang ni aku nk cite plak cemne aku bole knal diorg. hmm..diorg ni sume satu klas ngan aku, hmm..aku cite ikot turut gambo la ek??snang sket idop aku..huhu..yg first skali izza tu, nme dye nur izza idris,mmg pendek n sng nk pggl. x membazir air  liur, alam sekitar sehat..haha..aku knal dye mse orientasi.mse tu kitorg nk g jumpe PA(PA disini bkn personal assistant ok,PA ni pensyarah yg lead kitorg nye klas),memule aku sje jela kn tego dye,mne la tau kitorg sme tmpat ke an?sng sket idop aku.kuikui..time aku nk knal ngan dye ni bole kte jejak kaseh la jgk,sbb slame aku kt mtrik mlake dlu,aku x pena tau pon wujodnye manusie bername izza..hahah..bile da tau tu rse cm lega sket..FUUHH..

ok, next pasal cik fisya plak. nme dye rafisya hasyima. dye kte dlu kengkwn dye pggl dye fishy..hahah..kalo korg tgk dye pon an,kengkdg tu aku trase mcm ade something fishy bout her. aku rse sbb tula kot kengkwn dye pggl dye cmtu..aku knal dye lmbt sket, cdey an??hahah *x paya nk sedeyh!! pedeyh!!, aku knal mse kitorg start kuliah,memule honestly aku mmg x brani nk tego dye sbb mke dye ade cm mke pengetue skola gitu an?serius sahaje..kuikui..tpi bile da start knal dye, senanye xde la pengetue sgt pon, cm pesaket tanjong rambutn adela, gilernye x pena abes..hahah *jgn mara haaa??

next contestant is mimi, nme dye nursyamimi haron. dye ni pon aku knal mse start kuliah, tpi mse orientasi tu ade jgak nmpk dye KHUSYO' bebeno maen GALAXY NOTE dye tu..huhu..kalo korg pasan dlm 2 gamba tu dye xde pon pke tudong bawal kan?the reason why is,dye kte kalo pke tudong bawal nnt lelme tudong tu jdi cm bunge raye..hoho..bole le sesape nk wat hiasan dalaman..buahahh.. *ish trok btol aku ni,sori yewp?, dye ske pakai pashmina *hoho,ala org arabiah gitu..kuikui.., haah, lpe plak nk gtau satu bende ag pasal dye ni, dye mmg truly kpop fanz.dye ni da kire mcm internet bergerak aku la an sng cite,sbb aku pon layan la jgak korea ni,so, kalo aku nk tau pape update baru mmg aku pegi kt dye jela, mura agpon, kalo pegi cc kne cas RM2 sejam, kalo kt si mimi ni,bape jam pon free sajew..

seterosnye zara, dye ni aku knal mse kuliah gak,*org mse kuliah blajo,tpi aku bole knal knalan plak, dye satu blok ngan aku. mse last sem dye dok tgkt plg atas skali,tpi sem ni dye da menyebok kt aras aku plak,hahah..dye ni org joho,sme mcm si izza, shida ngan cik fisya tu. memule dlu aku mcm rse dye ni pendiam n pemalu manusie nye, HUH! jgn ler korg tertipu, manusie ni xde la pendiam n pemalu mcm yg aku sgke, kengkdg nyesal pon ade bile aku pk cmtu dulu.hoho..aku kalo nk gado mmg crik dye,sbb kalo aku usik dye dye mesti ade reflect,kalo ngan ag 4 org tu kureng sket.slalu jgak la aku kne pukol and kne mara ngan dye.pastu aku tnye la,nape ko reflect over sgt ek kalo aku usik ko?then dye kte,'EH! mestila,aku kne mempertahankan maruah diri aku!' haha..mmg lawak, tpi nnt kalo aku glak kne pkol ag. aku pon glak jela dlm ati.

lastly, shida. dye ni pon satu blok ngan aku.just dye kt aras atas aku, so mmg jarang jumpe la kan.tpi bile pegi klas still jumpe.hmm,dye ni mmg ade ciri2 ke'ustazah'an la sng nk cite kt korg an. dye ni kuat glak,sme je mcm 4 org kt atas tdi tu, kalo tgah gossip reramai tu an, mmg jgn harapla nk benti.kitorg sume slalu kalo nk lepak g lepak McD or mne2 tmpat yg ade mknn..huhu..*nmpk bebeno pelahapnye..huahua..

ok..tu aje yg aku nk bebel kali ni..hewhew.. <3
salam..
gamba ni sekadar hiburan  semate matexde kene mengene antre yg idop mahupon yg suda tiade


No comments:

Post a Comment