Wednesday 20 February 2013

keluarga

sjak aku mule tules blog ni aku xde pon cite kt korg sal family aku an?ok skang ni aku nk cite.aku mue ngan dulu la an,sbb aku start idop pon,dulu..kuikui..ok..dulu, aku ade 5 org ahli keluarga including me. so, mse aku darjah 4, sadly, my father past away.so, tinggalla 4 org je satu family.now to the introducing..
this is my second sister, maizatulhuda binti md daham

the one wearing spectackle is my big sister, maizatulshida binti md daham.
next to her is my dearest mother, maimon mohd yusoff.

kite mulekn with my mother k? she is like angel sent from heaven.kalo la Tuhan offer aku nk tuka ibu ke x,aku mmg x nk sampai kiamat pon aku xnak.setiap org ade glaran tok mak diorg an?mcm aku, aku pggl mak aku IBU, mcm lagu susu lm tv dlu tu,'ibu,ibu, engkaula ratu hatiku..',dye kawen ngan my father who i called BAPAK, and produces out three of us.kuikui..satu kelebihan ibu aku ni,dye mmg sgt pndi masak,*opcoz la kne pndi masak an?kalo x cemne la nk kawen??hmm..kalo dye masak an,satu rumah bole bau masakan dye tu.seriusly, kalo mse tu korg sume da kenyang or xde selera makn ke,bau jela ape yg ibu aku ni masak, mesti terbukak punye selera korg sume,huhuh..yg pling aku ske skali dye masak is sambal goreng.korg tau x?bkn sambal org ltak dlm nasi lmak tu,tpi sambal yg warne dye glap tu.kalo dapat tu,ngan nasik, campo kicap sket,WALAWEYH...ni wa nk ckp ngan lu der,mmg air liur bertakong dlm mulot la sng nk cite an..haha..dulu dye ade 3 org je ank pompuan, akak aku shida,huda, ngan aku. tpi sjak akak aku due org tu kawen, dapek la ibu den nihaa ompek oghang cucu,duo pompuan,duo laki.ske sgt ati dye mse dpt timang cucu tu.. :)

akak aku yg first tu,aku paggl dye kaksa, dye pena dpt ijazah kt UUM, sintok kedah.so skang ni dye ade keje yg sgt besa.aku mmg respek perspek kt akak aku ni sbb dye dri kecik dlu ntah cemne ntah blajanye,dga lagu sbela,tpi dye menghafal.entah ade ulat ape lm otak dye xtau la, aku rse dye amalkn GAMOGEN la.haha...xde kene mengene pong.tpi aku takot gak ngan dye ni,garang bona,cam ghimau(harimau) pon ado yo,tpi totap akak den.. dye bertemu jodoh mse dye stadi kt UUM dlu,so skang ni dye da kawen ngan jejake mat jusoh namo eh..jejake ni org klate,tu yg aku da adicted ngan budu,huahua..tu la jugak yg dapek duo oghang puteri gunung ledang tu...huhuhu...dye tggl kt KEYYEL(KL),so kalo aku bosang ke hape ke bole le aku singgah.hoho..skang dye da pndh umah,hmm..aku bolom sompek jojak laie kek ghumah dio..nnt la den poie,den pon ontah bilo eh nk cuti.
ni harimau..:P


akak aku yg second tu plak,aku pggl dye kakcik,skang ni dye keje sbgi kerani di sobuah kodai moto kek kajang,dekat je an? KL ngan kajang..UNTONGLAA..dye jumpe ngan jodoh dye mse dkat kg,diberi nama ahmad nafil. aku x tau la an cemne kisah cinta diorg,ktenye si jejake yg mengorat si dare,*ofcoz la kan,mne la plak akak aku tu nk g mengorat,da la mse tu dye nga keje..hadoyai..thp tu jela yg aku bole nk cite,kalo aku cite ag nnt mmg xkn bes la entry ni an?saba jela,*tgn kt bahu,mate pndg atas,dan diorg dapat dua org ultraman..hahaha..sbb ank diorg dedue laki..dye ngan laki dye kalo mse rye tu mmg xde la problem sgt sbb kg mereka dekat sahajew..hooho..sme je dlm n9.kakcik satu je masalah dye,dye ni paneh(panas) baran, tpi sjak da kawen and sjak da ade ank ni, da surot sket baran dye tu,penangan anak namo eh..hahah penangan lah sgt!! mse kecik2 dlu yg slalu layan aku nk maen masak2 kakcik ni la,yg kaksa tu dye matang cpat sket an,so dye ade urusan org dewasa tok dye handle..hoho!!

kalo nk diikotkn aku ngan kakcik ni sepesen sket,kitorg dedue maleh(malas)hhahaha..yg kaksa ni rjen betol,kalo korg sowh dye kemas satu rumah mmg puas ati dgn hasil yg diberikan,hoho*untuk keterangan lnjot,sile layari laman web tersebot, tpi nk wat cemne,kitorg kn adek ber'hadek'?so, mmg akn ade satu bende la yg sme an?haha..kitorg kalo jumpe,nk bergossip tu mmg x bole nk elak la..mesti ade je cite nk dibincangkan,haha..kalo korg pasan,mke aku ngan kakcik xde rupe,tpi aku ade rupe kaksa,n kakcik ade rupe kaksa,hehe..kirenye kitorg ni bhgi 2 dri kaksa la an.kaksa ngan kakcik ade amek mke ibu sket.kalo aku,aku 100% pure ikot bapak aku..tpi xde la pure sgt an,sbb bapak aku an laki,mestila ade laen sket..sbb tu ibu slalu kte aku slalu buat dye teringat kt bapak..FEWW!!..letih btol..senanye banyak ag yg nk cite,besela,cite family mmg x kn abes..

ok..aku chow dlu..babai..salam.. <3



No comments:

Post a Comment